Weblog
20 Februari 2012
1.338

Facebook-buttons ‘Want’ en ‘Own’ gelanceerd

Facebook-buttons ‘Want’ en ‘Own’ gelanceerdDe like-button van Facebook is een van de bekendste functies van het sociale netwerk. De knop krijgt nu een aantal broertjes en zusjes, waaronder de want- en own-button.  Social sharing-platform AddShoppers heeft de buttons inmiddels geïmplementeerd.


“Nu kunnen consumenten niet alleen producten ‘liken’, maar ook aan anderen laten weten welke producten ze willen (‘Want’) en welke producten ze al bezitten (‘Own’). De kennis die vergaard kan worden met deze data biedt prachtige mogelijkheden voor webwinkeliers en wij helpen je er het beste van te maken”, zo lezen we op de weblog van AddShoppers. Het bedrijf, dat de webwinkelier met analytics-tools de conversie laat volgen, claimt het eerste social sharing-platform te zijn dat volledig geïntegreerd is met de nieuwe buttons van Facebook.

Nieuwe buttons Facebook
In september ging al het gerucht dat Facebook nieuwe buttons zou introduceren. Gebruikers zouden 'Read', 'Listened' en 'Watched' kunnen aanklikken bij content die ze in hun nieuwsfeed plaatsen en ook werd er gesproken over de 'Want'-button. De eerste drie , ‘read’, ‘listen’ en ‘watch’, zijn inmiddels al in Facebook geïntegreerd, zodat men liedjes via Spotify, video’s via Hulu of artikelen via de New York Post met vrienden kan delen.

Redden de want- en like-buttons de webwinkels?
En nu zullen ook spoedig de ‘want’- en ‘own’-buttons Facebook opvrolijken met hun aanwezigheid. En dit kan wel eens de redding beteken voor enkele webwinkels die (een deel van) hun artikelen via Facebook proberen te verkopen. Sommige Facebook-shops lijken namelijk af te stevenen op een regelrechte flop, maar met de komst van de ‘want’- en ‘own’-buttons kan hier wel eens verandering in komen. Klanten die iets leuks zien in een webwinkeltje op Facebook, of in een webwinkel búíten het sociale netwerk, kunnen op een van de twee nieuwe buttons klikken, waarna het desbetreffende product met een link naar de webwinkel wordt geplaatst in de nieuwsfeed van de Facebook-gebruiker.

Facebook gaat overigens de nieuwe generatie buttons ook testen in advertenties, om precies te zijn de zogeheten gesponsorde verhalen.

Naam
E-mail
Reactie *
Vijf plus zeven *
(NAAM EN EMAIL LEEGLATEN ALS U ANONIEM WILT REAGEREN)